نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال
سرخط خبرها

نگاهی به برتری قاطع رحمتی و شهرخودرو مقابل سپاهان| سوغاتی دل‌چسب

  • کد خبر: ۵۷۳۹۸
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
نگاهی به برتری قاطع رحمتی و شهرخودرو مقابل سپاهان| سوغاتی دل‌چسب
شهرخودرو با پیروزی بر تیم پرستاره سپاهان با دست پر به مشهد برگشت. این تیم موفق شد در نقش جهان سپاهان را سه گله کند.
مرتضی اخوان/شهرآرانیوز، شلیک مرگ‌بار احمد الجبوری در دقیقه ۹۴، تیر خلاص شهرخودرو بر پیکره سپاهانی بود که بعد از توقف استقلال برابر نفت مسجدسلیمان، برای تصاحب صدر جدول در خانه به مصاف مشهدی‌ها آمده بود. تیم فوتبال شهرخودرو دیروز توانست با ارائه یک بازی منطقی و هوشمندانه با نتیجه ۳ بر یک در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان از سد سپاهان بگذرد.
 
شاگردان سیدمهدی رحمتی در این دیدار ابتدا از روی نقطه پنالتی توسط سجاد شهباززاده، دروازه خود را باز شده دیدند، اما در ادامه با ارائه یک بازی حساب‌شده توانستند ۳ بار دروازه پیام نیازمند را توسط امین قاسمی‌نژاد و احمد الجبوری (۲ بار) فتح کنند تا ۳ امتیاز شیرین با طعم گز اصفهانی را به خانه بیاورند. نمایش خوب شهرخودرو در اصفهان حالا این تیم را با ۱۸ امتیاز تا پله نهم جدول بالا کشیده و هواداران مشهدی را به تکرار موفقیت‌های ۲ فصل اخیر امیدوار کرده است.

یاد میناوند در نقش جهان

شروع دیدار دیروز سپاهان و شهرخودرو در ورزشگاه نقش‌جهان، همان‌طور که تصور می‌شد با سکوت یک‌دقیقه‌ای به‌مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره ستاره فقید پرسپولیس، مرحوم مهرداد میناوند، همراه بود. شهرخودرویی‌های مشهد با تابلوعکسی از میناوند وارد زمین شدند و سپاهانی‌ها هم با چاپ بنر عکسی از مهرداد میناوند با پیراهن سپاهان و اهدای گل به عکس یادبود او، سعی کردند نام و خاطره این ستاره فوتبال ایران را که به‌تازگی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان‌به‌جان‌آفرین تسلیم کرده است را گرامی بدارند.

نمایش باکیفیت در نیمه پنالتی‌ها

شروع بازی دیروز با فشار حملات سپاهان میزبان روی دروازه شهرخودرو همراه بود، اما چیزی که معادلات این بازی را در نیمه اول به هم زد، نمایش جنگجویانه و شجاعانه شاگردان رحمتی بعد از دریافت گل اول بازی بود. شهرخودرو که روی کاغذ و از حیث مهره‌های درون زمین و روی نیمکت تیمی کم‌زهرتر از سپاهان به نظر می‌رسید، در نیمه اول بازی دیروز توانست به‌خوبی با به‌کارگیری حربه جنگندگی در میانه میدان و استفاده از سرعت بالای مهاجمان خود در یک‌سوم میانی میدان، به پشت خط دفاع سپاهان نفوذ کند و مدافعان این تیم را روی حملات عقب نگه دارد.
 
رحمتی در دوئل نیمه اول با نویدکیا با استفاده از ۳ مهاجم سرعتی خود مهربان، قاسمی‌نژاد و جعفری، به‌خوبی تاکتیک ضدحمله را به اجرا گذاشت. تا جایی که خیلی زود نویدکیا مجبور شد فرمان عقب‌ماندن مدافعان و یکی‌دو هافبک تیمش را صادر کند. فرمانی که نه‌تن‌ها از فشار حملات سپاهان به روی دروازه شهرخودرو کاست، بلکه عنابی‌های قرمزپوش مشهد را به انجام بازی جسورانه‌تر در ورزشگاه نقش‌جهان ترغیب کرد. با این همه، ۲ پنالتی اعلام‌شده از سوی موعود بنیادی‌فر، داور بین‌المللی بازی، نتیجه نیمه اول را یک بر یک مساوی رقم زد.

داور پشت دروازه، چهره ویژه نیمه اول

عباس راکی چهره ویژه نیمه اول دیدار بود. داور اضافه‌ای که به‌عنوان داور پشت دروازه اول، پشت سنگر شهرخودرو ایستاده بود و در دقیقه ۲۱ مهم‌ترین تصمیم کوبل داوری دیدار را گرفت. راکی در صحنه‌ای که موعود بنیادی‌فر برخورد توپ با دستان امیرحسین کریمی، هافبک شهرخودرو را روی ارسال سجاد شهباززاده ندید، خیلی زود داور را به سمت خود فراخواند و با اعلام اینکه صحنه برخورد توپ با دستان مدافع قرمزپوش را دیده است، بر جریان بازی اثر گذاشت. این تصمیم جنجالی صدای مشهدی‌ها را درآورد، اما در صحنه آهسته تلویزیونی گواه بر شاهکار داور پشت دروازه بود.

منطقی و باهوش در نیمه مربیان

نیمه دوم دیدار روز گذشته سپاهان و شهرخودرو با تأخیر چنددقیقه‌ای قرمزپوشان مشهدی در ورود به زمین همراه بود.
مسئله‌ای که اعتراض سپاهانی‌ها و کادرفنی آن‌ها را به همراه داشت. بعد از ورود شهرخودرویی‌ها به میدان، سپاهانی‌ها که میزبان بازی بودند و اسبشان را برای رسیدن به صدر جدول زین کرده بودند، بازی را طوفانی آغاز کردند و خط دفاع تیم مشهد را به‌شدت تحت‌فشار قرار دادند.
 
فشاری که البته به‌خوبی توسط مدافعان بی‌نقص شهرخودرو در این بازی کنترل شد و با وجود یکی‌دو موقعیت گل‌زنی، زردپوشان اصفهانی از رسیدن به گل بازماندند. تا اینکه در دقیقه ۷۴ و بعد از ورود احمد الجبوری، مهاجم سرعتی شهرخودرو، به میدان، مدافع میانی قرمز‌ها از نیمه زمین پاس تودر استثنایی را برای او ارسال کرد تا این مهاجم ریزنقش برخلاف جریان بازی دروازه سپاهان را فروبریزد.
 
بعد از این گل اصفهانی‌‎ها فشار زیادی به روی دروازه شهرخودرو آوردند، اما موفق به گل‌زنی نشدند. در دقیقه ۸۷ هم کاپیتان معترض سپاهان، گولسیانی توسط داور بازی از زمین مسابقه اخراج شد تا تیم آشفته محرم نویدکیا در دقیقه ۹۴ باز هم به‌هم‌ریخته و نابسامان در خط دفاع ظاهر شود و احمد الجبوری باری دیگر دروازه آن‌ها را باز کند. پیروزی ۳ بر یک شهرخودرو برابر سپاهان در شرایط تملک بالای توپ و میدان زرد‌های اصفهانی رقم خورد، اما بی‌تردید ناشی از بازی هوشمندانه و منطقی تیم قرمزپوش میدان بود.

رحمتی: سپاهان را به خوبی آنالیز کردیم

سرمربی شهرخودرو پس از پیروزی تیمش برابر سپاهان گفت: سپاهان را به خوبی آنالیز و در طول هفته به خوبی روی نقاط قوت و ضعف این تیم کار کرده بودیم. خوشبختانه بچه‌هایم توانستند به خوبی وظایفشان را انجام دهند و از موقعیت‌هایمان استفاده کردیم و توانستیم به برتری برسیم.
 
سیدمهدی رحمتی با اشاره به تعویض طلایی الجبوری در نیمه دوم افزود: می‌دانستیم سپاهان قدرتمندانه کار خود را شروع می‌کند. بر این اساس در نیمه اول سپاهان را کنترل کردیم. در نیمه دوم سپاهان جلوتر آمد و داشت مالکیت توپ خود را افزایش می‌داد و موقعیت‌سازی می‌کرد که ۲ بازیکن سرعتی داشتیم و استفاده کردیم. ما از ۲ جوان خودمان، اسدآبادی و حسن جعفری که یک استعداد مشهدی است، در ترکیبمان استفاده کردیم. احمد الجبوری را هم که همه می‌شناسند و توانست به ما کمک کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->